Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 23 juni, 2011

Lilla sumo

Från dragspelshud till go-valkar

Idag var det dags för första läkarbesöket på BVC. H blir sex veckor imorgon. Större delen av vår föräldagrupp var där och vi gick som på löpande band in till läkaren. Lille H fick en OK-stämpel i baken och beröm för sin starka nacke. Men på frågan om han ler fick jag svara nej. För nej, det gör han inte. Bara i sömnen och när han bajsar. Ibland låtsas jag att det är mig han ler åt, men jag vet ju hur det är egentligen.

Det är förresten en himla märklig period nu. Han är inte nyfödd längre, men han har inte heller börjat jollra, le och ”vara med”. Jävligt tråkig period om sanningen skall fram. Han är vaken längre och längre stunder, men har som inte kommit att uppskatta babygym, sängmobil och annat än.

Ett helt jävla kilo hade han i.a.f. gått upp sedan sist. Ett kilo på 13 dagar. Inte illa pinkat! Nu väger han snart dubbelt så mycket som när han vägde som minst. Lilla tjockisungen.

Read Full Post »

Note to self

Använd inte babyolja när H badar i stora badkaret. Det hade varit lättare att skrubba bort Karlssons klister.

MVH
Tjej med ont i ryggen

Read Full Post »

Vardagslyx

Det är bannemig vardagslyx även om man måste äta stående vid diskbänken.

Read Full Post »

Dagens outfit

Cardigan och klänning- H&M, strumpbyxor- Lindex, skärp- vintage

Jag har påbörjat projekt ”Rensa ur för stora kläder för att sälja på Tradera”. Det känns bra. Men ännu bättre känns det att jag upptäcker en massa kläder som tidigare suttit rätt kass som nu sitter som gjutna. Som den här klänningen t.ex.

Auktionerna hittar man här. Om man nu skulle vara intresserad. De flesta kläderna är i storlek 46/48 och 50/52, L och XL. Kommer fylla på med mer under de närmsta dagarna.

Read Full Post »