Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 6 juni, 2011

Har läst den här på rätt många bloggar senaste tiden. Och eftersom min hjärna typ har smält bort under helgen så är detta ungefär vad jag orkar med.

När fick ni reda på att du var gravid?
Den 19e september visade testet ett svagt svagt plus. Jag visste instinktivt att jag var gravid och behövde ingen utebliven mens för att gå å köpa gravtest.

Var det planerat?
Nej. Snarare mycket oplanerat. Och olägligt. Det hade bara gått fyra månader sedan jag gjorde min gastric bypass-operation och vi hade tänkt vänta i minst ett år innan vi startade bebisverkstad. Tji fick vi!

Mådde du illa under graviditeten?
Må illa är bara förnamnet. Kunde inte kliva ur sängen förrän jag passerat vecka 21. Låg i sängen med två (!) hinkar bredvid mig dygnet runt och åt tabletter som i vanliga fall används vid illamående i samband med cellgifter. Hej å hå.

Hade du mycket foglossning?
Den kom och gick. Den var snällare den här gången än när jag väntade A.

Hade du någon hormonrand?
Icke!

Fick du bristningar?
Inte så mycket. Däremot blev de bleknade från förra graviditeten lite röda igen.

Vad trodde du att det skulle bli för kön?
Jag var helt säker på att det var en kille redan från dag ett och sa han och lillebror när jag pratade om bebisen i magen.

Vad ville du att det skulle bli för kön?
En kille! Jag visste ju liksom sedan innan hur man gör med en snopp. Hur sjutton gör man rent en snippa liksom? En pung har ju som inget hål som det kan åka in skit (bokstavligt talat) i. Och ja, såklart hade en liten tös varit lika välkommen och älskad.

Hade du några speciella cravings?
Jag åt sjukt mycket bananer ett tag. Och te med honung i. Kanske typ 10-15 koppar om dagen. Sushi också, typ varje dag i några veckor.

Vad gillade du för mat?
Tror inte jag åt något särskilt. Fiskgratäng var det som funkade bäst när jag mådde illa.

Någon maträtt du avskydde?
Köpeköttbullar har blivit bannade i vårt hem sedan graviditeten. Spydde av lukten och den känslan sitter liksom i fortfarande.

Hade du halsbränna?
Ingen alls! Har inte känt av någon som helst halsbränna sedan operationen. Innan drack jag flera glas Samarin varje dag.

Behövde du kissa ofta?
Ja! Var kommer allt kiss ifrån liksom?!

Hur mycket gick du upp?
Jag gick ner. Mådde illa och hade ju precis reducerat magsäcken. Men de sista veckorna gick jag faktiskt upp några kilon även om jag fortfarande låg på minus mot inskrivningsvikt

Är du nöjd med din graviditet?
Det kan jag inte påstå. De jobbigaste sju månaderna i mitt liv (bortsett från Det stora traumat). Ville typ dö flera gånger.

Var du rädd för förlossningen?
Nej. När jag väntade A var jag livrädd och gick på samtal och extra allt. Den här gången var jag mest bara förväntansfull!

Read Full Post »